DOLAR 32,5004
EURO 34,6901
ALTIN 2.496,45
BIST 9.693,46
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Çorum 19°C

A+
A-

Aşgın 165 Günü Değerlendirdi

Çorum Belediye Başkanı Halil İbrahim Aşgın, Kent Park’ta belediye tarafından hizmete açılan Millet Kafe’de basın mensuplarıyla bir araya geldi. Aşgın göreve geldiğinden bu güne kadar 135 gün içerisinde hayata geçirdiği projeleri değerlendirerek gazetecilerin sorularına cevap verdi.

Belediye Başkanı Aşgın açıklamasında şunları söyledi:

KARAKEÇİLİ YOLU:

Yaptığımız bu yol çalışmaları ile sadece bölgelere yeni bir yol kazandırmaktan ziyade bölgelerin de daha yaşanılabilir hale gelmesi için de çalışıyoruz. Çalışmaları 10 yıldır devam eden 650 metre uzunluğunda 25 metre genişliğindeki Karakeçili yolumuzda asfalt serim çalışmamızı gerçekleştirdik. Gazi Caddesine bağlantısını yaptık. Yolu üzerinde bulunan özel mülk ve kamu binaları ile görüşmelerimiz devam ediyor.

Vatandaşlarımızın aileleriyle, çocuklarıyla hoşça vakit geçirebilecekleri 3 adet toplam 3700 metrekare büyüklüğündeki park ve otoparkı bölgemize kazandıracağız.

Karakeçili ve İnayetullah Camilerimizin etrafındaki otopark alanlarındaki kamulaştırma çalışmalarımızın ardından Karakeçili Cami arkasında 312 araçlık, İnayetullah Cami arkasında ise 344 araçlık olmak üzere 656 araçlık iki adet otopark yapmayı planlıyoruz.

ÇÖPLÜ CADDESİ

Çorum’un en eski yerleşim yerleri olan Çepni, Çöplü ve Kunduzhan Mahallelerini adeta yeniden inşa ediyoruz. Bu bölgelerde yaptığımız yeni yollar ile yeni yaşam alanları oluşuyor. Yeni yollarımızda kamulaştırılan alanda 4 bin 800 m yağmursuyu, içmesuyu, kanalizasyon şebekesi çalışması yaptık.

Kunduzhan Caddesi ile Hıdırlık Caddesi arasındaki 30 m’lik bölünmüş yolumuzun 310m’lik kısmında asfalt çalışmamızı gerçekleştirdik.

135 GÜNDE 23 BİN 700 TON ASFALT SERİMİ

15 mahallemizde asfalt serim çalışmalarımız aralıksız devam ediyor. Kısa sürede inşallah asfaltlamada ve buna bağlı olarak yaşam kalitesini artırma noktasında tüm mahallelerde çalışmalarımızı tamamlamış olacağız. Göreve geldiğimiz günden itibaren bugüne kadar 23 bin 700 asfalt serimi gerçekleştirdik. Hedefimiz sezon sonuna kadar 100 bin ton asfalt serimine ulaşmak

KALDIRIM ÇALIŞMALARI

Yayaların ulaşımını kolaylaştırmak için ihale kapsamında ve kendi ekiplerimizce 173 bin metrekare tretuvar çalışması yaptık. Yine kendi ekiplerimiz ve ihale ile 18 bin metre bordür çalışması yaptık.

ÜRETİM TESİSLERİ

Yol yapımında ve tamiratlarında kullandığımız asfalt ve sathi kaplama ile tretuvar, bordür, kilit taşı ve karo ile ilgili çalışmalarımızda gerekli olan malzemeyi büyük oranda Fen İşleri Müdürlüğümüze bağlı tesislerimizde üretiyoruz.

Taş Ocağı Konkasör Tesisi’nde: 377 bin 500 ton

Boğabağ Konkasör Tesisi’nde: 180 bin 750 ton

Asfalt Üretim Tesisi’nde: 23 bin 700 ton

Hazır Beton Tesisi’nde: 6,930 metreküp

Bordur – Karo Üretim Tesisi’nde: 167 bin adet

19.700 METRE ALT YAPI ÇALIŞMASI

Şehrimizin alt yapı hatlarını güçlendirmek için çalışmalar yapıyoruz. Özellikle yağmursuyu ve kanalizasyon hatlarında eksiklik tespit ettiğimiz bölgelerde çalışmamızı başlattık. 9.500 metre uzunluğunda yağmursuyu ve kanalizasyon hattı ihalesi gerçekleştirerek 2 Bin 250 metresinde çalışmalarımızı tamamladık.

3 Bin 53 metre yeni içmesuyu hattı çalışması yaptık. Yeni yerleşim alanlarında abone bağlantılarının yapılması için 7 Bin 150 Metrelik şebeke ve abone bağlantı hattının ihalesini gerçekleştirdik. Firma ile sözleşme imzalama noktasına geldik.

SU DEPOLARINA VE KUYULARINA UZAKTAN KONTROL SİSTEMİ

Çamlık Depo, Bahabey Depoya oransal vana ve debimetre takılarak Uzaktan Kontrol sistemi ile acil müdahalede yerine gidilmeden müdahale edilmektedir. Ayarık kuyu izleme sisteminde güvenlik ihlalleri kapsamında uzaktan kumandalı alarm sistemi takılmıştır. Herhangi güvenlik ihlalinde Scada kontrol merkezinden ihlali yapan kişilere ikaz verilmektedir. Bu sistem scada merkezinde 7/24 teknik ekipler tarafından izlenmekte ve acil durumlarda yerinden müdahale ile problemler çözülmektedir.

SU FATURALARINDA %10 İNDİRİM

Seçim döneminde yaptığımız gezilerde hemşehrilerimiz su ücretlerinin yüksekliğinden şikayet ediyordu. Yaptığımız araştırmaya göre Çorum Belediyesi olarak su ücretlerimiz çevre illere göre pahalı değil. Buna rağmen hemşehrilerimizin talebini yerine getirelim dedik. Hem konutlar da hemde ticareti işletmelerin kullandığı suda yüzde 10 indirime gittik.

ARASTA SAĞLIKLAŞTIRMA PROJESİ

Çorum’un tarihi dokusunu, ahilik kültürünü yaşatan Çöplü arastasının iyileştirilmesi için yapılan proje çizim ihalesini gerçekleştirdik. 10.06.2019 tarihinde firma ile sözleşmemizi imzaladık ve yüklenici firma çalışmalarını başlattı.

Ulu Camii çevresi, Dikiciler Arastası, Çöplü Arastası, Kilise ve Taşhanı (Eski Cezaevi) kapsayan sağlıklaştırma işlemi yapılacak yaklaşık 27.000m² alanda

3 boyutlu tarama cihazlarıyla tarama yapıldı. Rölöve (mevcut durumun belgelenmesi) çizimleri hazırlanıyor.

VELİPAŞA HANI

Yapımı tamamlandığında Çorum’un turizmine büyük katkılar sağlayacak Velipaşa Hanımızda çalışmalarımız devam ediyor. İlk meblağının işi tamamlamaması üzerine yeni ihale yapılması için çalışmalar yapıyoruz. Geçtiğimiz günlerde Kültür ve Turizm Bakanımız ile Çorum Milletvekillerimiz ve AK Parti İl Başkanımız ile görüşmede bulunmuştuk. Bakanımız konuyu yakından takip edeceğini ifade etmişti. Bu ender yapıyı şehrimiz ve ülkemiz turizmine kazandırmak için çalışıyoruz.

ESKİ KARAKOL BİNASI

Eski Karakol Binamızda çalışmalarımızı tamamladık. Tesisler Müdürlüğümüz bünyesinde Aile Eğitim ve Danışmanlık Merkezi olarak hizmet verecek. Bahçesinde bulunan kafeyi de engelsiz kafe olarak hizmete açacağız.

KARAKEÇİLİ MAHALLE MESİCİDİ (MESLEK YÜKSEK OKULU  BAHÇESİ)

Mescid de ahşap işleri ve tezyinatları tamamlandı,halı serilmesi, çevre düzenlemesi ve abdesthane binasında müteahhit firma çalışmalarını sürdürüyor. Kısa süre içerisinde hizmete açmayı planlıyoruz.

AKKENT CAMİİ

Akkent Mahallesinde inşaatı devam eden 700 kişilik camii de Kalem işi tezyinatları tamamlandı. Kubbede alüminyum saç kaplaması işi devam ediyor. Bina cephesinde taş kaplama imalatı yapılıyor.

STADYUM

Gençlik ve Spor Bakanlığına devir için görüşmelerimiz devam ediyor.

MAHALLE SPOR SALONLARI

Ulukavak Mahallemizde ve Kale Mahallemizde bulunan spor salonlarımızın tefrişatının büyük bir bölümünü tamamladık. Biran önce açmayı planlıyoruz.

BELEDİYE HİZMET BİNASI

Ek 15 Milyon 750 bin TL’lik kredi İller Bankasından temin edildi. Müteahhit firma ile görüştük. İşi bir an önce bitirmek için çalışıyoruz.

SPOR SALONU (4840 KİŞİLİK)

Bitme oranı %75 oranında tamamladı.

BİNİCİLİK TESİSİ

İşletme ihalesini alan firma hazırlıklarında sona geldi. Atlar getirildi. En kısa sürede hizmete girmiş olacak.

MEZBAHA

Hayvan Pazarının yanında bulunan yeni mezbahamızın geçici kabulü yaptık. Deneme kesimleri ve eksikliklerin tespit edilmesi devam etmekte. Bu nedenle Kurban Bayramı’nda mezbaha hizmet vermedi. Firma çalışmalarına devam ediyor. Tekrar deneme kesimleri sorunsuz bir şekilde gerçekleştiği zaman hizmete açacağız. Vatandaşlarımızın mağdur olmamaları için Kurban Bayramında hayvan pazarımızın içerisinde bir tane olan kurban kesim yerini 3’e çıkarttık.

SAAT KULESİ AYDINLATMA

Çorum, Anadolu’da en özel şehirlerden bir tanesi. Gerek tarihi özellikleriyle, gerek din turizmiyle gerekse kendine özgü mistik havasıyla ve sıcacık insanlarıyla gönülleri fetheden bir şehir. Çorum’a özgü en önemli eserlerden biri de Osmanlı son döneminde 7-8 Hasan Paşa tarafından yaptırılan Tarihi Saat Kulesi’nde aydınlatma işlemini yaparak tarihi dokuya sahip çıkarak yeni görümüne kavuşturduk.

TARİHİ SAAT KULESİ’NİN YIPRANAN KADRANLARINI DEĞİŞTİRİYORUZ

1.Abdülhamit’in muhafız birliği komutanı Çorumlu Beşiktaş Muhafızı Yedi Sekiz Hasan Paşa tarafından 1894 yılında yaptırılan, 27,5 metre yüksekliğindeki Saat Kulesi’nin kadranlarında zamanla meydana gelen yıpranmadan dolayı saat tam olarak okunamıyordu. Tarihimize saygı anlamında Ankara II Numaralı Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Müdürlüğü’ne gerekli başvurularımızı yaptık. Kadranların aslına uygun olarak yenilenmesi için onayımızı aldık. Saat Kulesinin kadranlarının kesimleri ve boyaları yapıldı. Bu gün itibari ile akrep ve yel kovanları sökülüyor. Yarın ise kadranları sökülecek. Kısa süre içerisinde çalışmalarımızı tamamlamayı hedefliyoruz.

PARK VE BAHÇELER ÇALIŞMALARI

Şehrimizi daha yeşil hale getirmek için Park ve Bahçeler Müdürlüğü ekiplerimiz çalışmalarını sürdürüyor. Yeşil alanların sayısını artırmak için 10 Bin kg çim tohumu aldık. Bunun 5 bin 18 kg ekimini gerçekleştirdik. Buda 77.200 m2 alan yapıyor.

MOBİL UYGULAMAYI HAYATA GEÇİRDİK

Teknolojik gelişmeleri yakından takip ediyoruz. Vatandaşlarımız 7/24 belediyecilik hizmetlerinin sunumu ve onların belediyemize daha kolay erişiminin sağlanması amacıyla Android ve Apple yazılımları ile mobil Belediye uygulamasını hayata geçirdik. Vatandaşlarımız, cep telefonları ve tabletlerinden belediyemize gelmeden, sıra beklemeden bir çok işlemini gerçekleştirmektedirler.

STRATEJİK PLAN ÇALIŞMASI

Belediyemizin 2020-2024 yılları arasındaki 5 yıllık stratejik plan oluşturma çalışmalarını başlattık.

Belediye olarak istişareli ve şeffaf bir yönetim anlayışı içerisinde olacağımızı en başından taahhüt etmiştik. Şehrimizi yönetirken belediye meclisimizde gurubu bulunan siyasi parti temsilcileri, STK’lar ve hemşehrilerimizin görüşlerine başvuruyoruz. Önümüzdeki 5 yıllık süreçte de tüm paydaşlarımızla fikir alışverişi içerisinde hizmet üretmeye devam edeceğiz. Çünkü şehrimizi bu şehirde yaşayan hemşehrilerimizle birlikte yönetiyoruz.

MOR TAKSİ

Türkiye’de bir ilk olarak Belediyemizin engellilere yönelik Mor Taksi (Engelsiz Taksi) uygulamasını hayata geçirdik.

Mor Taksiyi Çorum’da 1 tane hayal etmiştik. Gönülden istemiş olmalıyız ki yönetmelikte 10 tane taksimiz var. Mevcut taksilerden mor taksi uygulamasına geçmek isteyen, yeni bir panelvan araç alıp mor taksiye göre dizayn eden 5 taksicinin geçişlerini ücretsiz ve ihalesiz sağlamaya karar verdik. 10 kontenjanın 5 tanesini bu şekilde, kalan 5 tanesinin de ihtiyaca göre gelecekte ihaleyle alınabileceğine karar verdik.

Çorum Taksi, Günaydın Taksi, Kışla Taksi ve Mavral Taksi duraklarında 4 taksicimiz uygulamaya katıldı. Taksici esnafımıza destek verdikleri için teşekkür ediyorum. Engelli kardeşlerimizin bu taksilere nasıl ulaşacağına dair bilgiler hem belediyemizin internet sitesinden hem belediyenin mobil uygulamasında bilgiler mevcut. Şehrimizde engelleri kaldırmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

BUHARAEVLERE VE BAHÇELİEVLERE TAHSİLAT VE ERİŞİM NOKTASI

Vatandaşlarımıza verdiğimiz hizmeti ayaklarına götürmek, onların zamanlarını en güzel şekilde değerlendirmelerini sağlamak için seçim döneminde ‘eğer göreve gelirsek hizmeti halkımızın ayağına götüreceğiz’ demiştik. Rabbim bizi bu şehre hizmetkar etti. Bizde verdiğimiz bu sözü yerine getirmek için çalışmalara başladık. Özellikle seçim döneminde çok dile getirilen mahallelere tahsilat ve erişim noktaları açma taleplerini yerine getirmek ve hizmeti vatandaşlarımızın ayağına götürmek amacıyla Buhara Kültür Merkezi ile Bahçelievler Kadın Kültür Merkezi’nde Tahsilat ve Erişim Noktaları açtık. Buralarda vatandaşlarımız su faturası, emlak vergisi, ilan ve reklam vergisi ödemelerini yapıp kartlı su sayacı dolumu gerçekleştirebiliyorlar. Tahsilat ve Erişim Noktaları aynı zaman da İletişim Merkezleri olarak da hizmet veriyor. Vatandaşlarımız belediye ile ilgili taleplerini veya sorunlarını bu noktalarda görevli personelimize iletiyor. Bu iki noktada tecrübe ettikten sonra sayılarını artırmayı hedefliyoruz.

KADEŞ BARIŞ MEYDANI

Bu şehir barışın ve kardeşliğin de şehridir. Adaylık sürecinde hemşehrilerimiz meydanın adını sorduklarında meydana Kadeş ismi yakışır demiştim. AK Parti Grubuna böyle bir teklifi getirdikleri için teşekkür ediyorum. AK Parti, CHP ve MHP meclis üyeleri olarak bu ismi vermek bize nasip oldu. ‘Kadeş Barış Meydanı’ bu şehre çok yakıştı. El ele gönül gönüle olduktan sonra sevgi, kardeşlik ve barış ikliminin hakim olacağına yürekten inanıyorum. Kadeş Barış Meydanında adına yakışır bir peyzaj çalışması yapacağız.

SOKAK HAYVANLARI BİZLERE EMANET

Sokak hayvanları bizlere emanet. Her gün katı atık tesisimizde, Çorum Barajının etrafında ve Hayvan Pazarının etrafında düzenli besleme yapıyoruz. Hafta da bir gün hayvan severler ile katı atık tesisinde besleme yapıyoruz.

Göreve geldiğimiz günden itibaren Sokak Hayvanları Geçici Bakım evine 135 günde 1096 adet köpek, kedi, eşek, at, kuş getirilerek gerekli tedavi işlemleri yapıldı.

“Satın alma sahiplen” diye başlattığımız çalışma kapsamında 149 sokak hayvanı sahiplendirdik. Kırım kongo, kist hidatik gibi insana bulaşan önemli hastalıklara karşı önlemler alıyoruz. Bu kapsamda 1279 sokak hayvanında iç-dış parazit uygulaması ile tedavilerini yaptık.

KALDIRIM İŞGALLERİ

Kaldırımlar yayalar için ayrılmış alanlarıdır. Uyarılara rağmen kaldırımların üzerinde izinsiz tezgah, dolap vb. satı eşyası bulunduranlara karşı başlattığımız çalışmalarımız devam ediyor. Vatandaşlarımızın yoğun olarak kullandığı kaldırım ve sokaklarda rahat olarak geçişlerini kolaylaştırmak için yapmış olduğumuz çalışmada esnaflarımızı da mağdur etmeden kendi alanlarını aşmamaları konusunda uyarılar da bulunuyoruz. Esnafımıza önce uyarı yapıp uymaları gereken kurallar hakkında bilgi veriyoruz. Daha sonra ise tekrar yapacağımız denetimlerde belirttiğimiz kurallara uymayan esnafımıza Kabahatler Kanunu’nun 38. maddesi gereğince para cezası uygulayacağız. İşgaller tamamen son buluncaya kadar denetimler aralıksız devam edecek.

Bu çalışmamıza destek açıklamaları yapan TSO, ÇESOB, Bakkallar ve Bayiler Odasına, Kahveciler ve İnternetciler Odasına çok teşekkür ediyorum.

FIRTINA VE YOĞUN YAĞIŞ İLE MÜCADELE

İlk bahar ayında hayatı durma noktasına getiren şiddetli rüzgar ve yağışların kent merkezinde sebep olduğu hasarı gidermek için belediye ekipleri tam kadro mesai yaptık.

Şiddetli rüzgar ve yağış zaman zaman kent merkezinde bina ve araçlarda hasara sebep oldu. Meteorolojinin uyarıları doğrultusunda ekiplerimizi olası şiddetli yağış ve rüzgar ihtimaline karşı hazır tuttuk. Fakat rüzgarın ve yağışın şiddeti tahmin edilenden fazla oldu. Ekiplerimiz şehrin dört bir yanında meydana gelen hasar ve sorunlarla ilgili teyakkuza geçerek gelen her ihbarı değerlendirdi ve olaylara ivedilikle müdahale etti.

Temizlik İşleri Müdürlüğü, Su ve Kanalizasyon İşleri Müdürlüğü, Park ve Bahçeler Müdürlüğü ile İtfaiye Müdürlüğü ekiplerimiz 342 personelle, su taşkını, ağaç devrilmesi, çatı uçması gibi 87 olaya müdahale etti. Bunun yanı sıra sabahın ilk saatlerine kadar şehrin dört bir yanında temizlik çalışmaları devam etti. Fırtına ve yoğun yağışlarda zarar gören  vatandaşlarımıza kusursuz tazminat olarak 34.885 TL nakdi yardım yaptık.

Arena Game Center
YORUMLAR

28 − = 21

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

escort Bağcılar escort Bahçelievler escort Bakırköy escort Bayrampaşa escort Beylikdüzü escort Güngören escort İstiklal escort Kadıköy escort Sultanbeyli escort Üsküdar escort Avsallar escort Mahmutlar escort Oba escort Mecidiyeköy escort Ölüdeniz escort Güllük escort Kültür escort Ataşehir escort Avcılar escort Başakşehir escort Esenler escort Esenyurt escort Fatih escort Gaziosmanpaşa escort Kartal escort Küçükçekmece escort Maltepe escort Pendik escort Sultangazi escort Ümraniye escort Adapazarı escort Yalıkavak escort güvenilir casino siteleri Yalova escort Muğla escort Aydın escort Çanakkale escort Balıkesir escort Tekirdağ escort Manisa escort Trabzon escort Kahramanmaraşescort Kütahya escort Osmaniye escort Sivas escort Tokat escort Çorum escort Yozgat escort Isparta escort Elazığ escort Ordu escort Edirne escort Erzincan escort Zonguldak escort Rize escort Uşak escort Kırşehir escort Erzurum escort Giresun escort Amasya escort Sinop escort Niğde escort Bolu escort Karaman escort Kırıkkale escort Bayburt escort Ardahan escort Gümüşhane escort Artvin escort Çankırı escort Bartın escort Sinop escort Bilecik escort Karabük escort Burdur escort Nevşehir escort Kıbrıs escort Kırklareli escort Kastamonu escort Düzce escort Aksaray escort Adıyaman escort Afyon escort Arnavutköy escort Bebek escort Beşiktaş escort Beykoz escort Beyoğlu escort Büyükçekmece escort Çatalca escort Çekmeköy escort Eyüpsultan escort Kağıthane escort Sancaktepe escort Sarıyer escort Şile escort Silivri escort Şişli escort Taksim escort Zeytinburnu escort Aliağa escort Balçova escort Bayındır escort Bayraklı escort Bergama escort Beydağ escort Bornova escort Buca escort Çeşme escort Çiğli escort Karşıyaka escort Fehiye escort Marmaris escort Gaziemir escort Dikili escort Menderes escort Menemen escort Torbalı escort Atakum escort Çerkezköy escort Yenişehir escort Bodrum escort Toroslar escort Tarsus escort Silifke escort Mezitli escort Erdemli escort Anamur escort Akdeniz escort Melikgazi escort Elbistan escort Lüleburgaz escort İzmit escort İlkadım escort Çorlu escort Battalgazi escort Yeşilyurt escort Milas escort Ceyhan escort Çukurova escort Kozan escort Sarıçam escort Seyhan escort Emirdağ escort Sandıklı escort Merzifon escort Suluova escort Taşova escort Altındağ escort Batıkent escort Çankaya escort Çubuk escort Etimesgut escort Haymana escort Kahramankazan escort Keçiören escort Kızılcahamam escort Mamak escort Polatlı escort Pursaklar escort Sincan escort Ulus escort Yenimahalle escort Aksu escort Alanya escort Belek escort Demre escort Döşemealtı escort Elmalı escort Finike escort Gazipaşa escort Kaş escort Kemer escort Kepez escort Konyaaltı escort Korkuteli escort Kumluca escort Lara escort Manavgat escort Muratpaşa escort Serik escort Side escort Didim escort Efeler escort Nazilli escort Söke escort Altıeylül escort Ayvalık escort Bandırma escort Bigadiç escort Burhaniye escort Dursunbey escort Edremit escort Erdek escort Gömeç escort Gönen escort Havran escort İvrindi escort Karesi escort Kepsut escort Susurluk escort Büyükorhan escort Gemlik escort Görükle escort Gürsu escort Harmancık escort İnegöl escort İznik escort Karacabeyescort Kestel escort Mudanya escort Mustafakemalpaşa escort Nilüfer escort Orhangazi escort Osmangazi escort Yıldırım escort Biga escort Çan escort Gelibolu escort Karahayıt escort Merkezefendi escort Pamukkale escort Keşan escort Aziziye escort Palandöken escort Yakutiye escort Odunpazarı escort Tepebaşı escort Araban escort İslahiye escort Karkamış escort Nizip escort Nurdağı escort Oğuzeli escort Şahinbeyescort Şehitkamil escort Yavuzeli escort Bulancak escort Espiye escort Görele escort Altınözü escort Arsuz escort Antakya escort Defne escort Dörtyol escort Erzin escort Hassa escort İskenderun escort Kırıkhan escort Kumlu escort Payas escort Reyhanlı escort Samandağ escort Eğirdir escort Yalvaç escort Foça escort Karabağlar escort Kemalpaşa escort Kiraz escort Kınık escort Konak escort Narlıdere escort Ödemiş escort Tire escort Urla escort Safranbolu escort Akhisar escort Alaşehir escort Kırkağaç escort Salihli escort Sarıgöl escort Şehzadeler escort Soma escort Turgutlu escort Yunusemre escort Akkışla escort Bünyan escort Develi escort Kocasinan escort Talas escort Yahyalı escort Gazimusağa escort Girne escort İskele escort Lefke escort Lefkoşa escort Başiskele escort Çayırova escort Darıca escort Afşin escort Dulkadiroğlu escort Göksun escort Onikişubat escort Türkoğlu escort Kızıltepe escort Mut escort Dalaman escort Gümbet escort Datça escort Kavaklıdere escort Köyceğiz escort Menteşe escort Turgutreis escort Ula escort Yatağan escort Fatsa escort Altınordu escort Ünye escort Düziçi escort Kadirli escort Ardeşen escort Akyazı escort Arifiye escort Erenler escort Geyve escort Hendek escort Karasu escort Kaynarca escort Sapanca escort Derince escort Dilovası escort Gebze escort Gölcük escort Kandıra escort Karamürsel escort Kartepe escort Körfez escort Akşehir escort Beyşehir escort Bosna escort Ereğli escort Karapınar escort Meram escort Selçuklu escort Gediz escort Simav escort Tavşanlı escort Doğanşehir escort Bafra escort Çarşamba escort Boyabat escort Kapaklı escort Süleymanpaşa escort Erbaa escort Niksar escort Turhal escort Akçaabat escort Of escort Ortahisar escort Yomra escort Armutlu escort Çiftlikköy escort Çınarcık escort Akdağmadeni escort Boğazlıyan escort Sarıyaka escort Sorgun escort Alaplı escort Çaycuma escort Devrek escort Ereğli escort Kilimli escort Kozlu escort